Dossier 5G // Open brief aan Elon Musk & SpaceX om Starlink-project te stoppen; parlement aan zet?

08-03-2021 08:07

OK. Het is verkiezingsreces. Maar sommige zaken zijn zo alarmerend dat verontruste burgers  het noodzakelijk vinden om de parlementsleden te informeren en te vragen om in actie te komen. Dit is zo’n zaak: het Starlink-project van Elon Musk en SpaceX. Zij stuurden de parlementsleden dit bericht.

Geacht parlementslid,

Graag informeren wij u over de Open Brief aan Elon Musk en SpaceX met de oproep om het Starlink-project te stoppen. SpaceX is met dit project bezig de aarde te omringen met een netwerk van duizenden satellieten. Bent u op de hoogte van de gevolgen?

Als je honingbijen tien minuten blootstelt aan de straling van een mobiele telefoon, valt hun metabolisme stil. Wat heeft de straling van draadloze netwerken dan voor effect op andere levende wezens? En wat is de impact van de satellieten, wetende dat de stralingsniveaus die het aardoppervlak bereiken hoger zijn dan de niveaus van zonnestormen die in verband zijn gebracht met het aanspoelen van walvissen?

Hier de link naar de brief, waarin de gevolgen van het Starlink-project staan:  https://stop5ginternational.org/open-letter-to-elon-musk-spacex/

Stemt u in met dit commerciële netwerk van duizenden satellieten om de aarde of komt u in actie om dit project te stoppen?

We zien uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Namens Let’s Talk About Tech,